sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

Nytkun ja hyväkun





On keväinen päivä. Auringon kirkas valo jopa häikäisee. Näen hohtavan hangen. Edessäni on kirkkaan sininen taivas. Varpunen visertää räystäällä.

Olen keväässä. Olen tässä hetkessä ja havainnoin kevään merkkejä. Samalla tiedän, että huomenna voi tulla takatalvi ja nurmikko peittyä uudestaan lumihangen alle.

En jää miettimään aikaa, jolloin olin talvessa. En myöskään hyppää vielä kesään. Olen tämän päivän arkisessa elämässä. Samalla olen elämänkaaren ja -polun tietyssä vaiheessa.

Teen valinnan ja hyväksyn. Sitähän elämä pitkälti on. Miksi haikailen jotakin sellaista, mitä minulla ei ole tai joka meni menneen talven lumiin. En jättäydy hokemaan: sitkun, mutkun, joskun. Olen tullut valintoineni ja elämän matkalaisena nykyhetkeen. Tämä päivä on minulle: nytkun.

Tähän nytkun-päivään ja hetkeen sisältyy myös: hyväkun. Tänään iloitsen auringon valaisemasta maisemasta. Siinä on paljon hyvää. Täytän tätä päivää tallentamalla hyväkun-havaintoja. Niitä on.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti